عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان در زبان فارسی ایجاد کرد

تفاوت آیفون ۱۴ پرو مکس با ۱۳ پرو مکس

تفاوت آیفون ۱۴ پرو مکس با ۱۳ پرو مکس

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، چه تغییراتی نسبت ‌به آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس تجربه کرده‌اند. با ما همراه باشید!
آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌عنوان جدیدترین پرچمداران اپل، گوشی‌هایی رده‌بالا، گران‌قیمت، چشم‌نواز و پرقدرت هستند که بیشتر از هر زمان دیگری توانایی اپل در دنیای گوشی موبایل را به نمایش می‌گذارند. در این نسل جدید از خانواده گوشی‌‌های محبوب آیفون، تغییرات قابل توجهی اعمال شده است و همچنان توانسته در بازار موبایل رقابت‌پذیری آیفون‌ را حفظ نماید.
پیشرفت نسل‌به‌نسل آیفون قابل چشم‌پوشی نیست؛ این گوشی‌ها که حتی در بدترین شرایط اقتصادی نیز فروشی باورنکردنی داشته‌اند در نسل جدید با بهبودهایی مثل دوربین ۴۸ مگاپیکسلی توانایی تصویربرداری و ویدیوهای باکیفیت آیفون را حتی بیشتر از قبل به رخ می‌کشند.
ناگفته نماند که بهبودهای نسلی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس نیز در نوع خود چشمگیر بودند؛ پس از سال‌ها اپل ابعاد بریدگی را کاهش داده و بیش از قبل بر روی ظرفیت باتری تمرکز کرد. آیفون در نسل جدید پیشرفته‌تر و بهتر شده و تغییراتی را تجربه کرده است که تاکنون هیچ گوشی موبایلی به خود ندیده است.

تغییرات نمایشگر در سری ۱۴ گوشی آیفون

با رونمایی گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max، کم‌کم باید بریدگی نمایشگر در آیفون را فراموش کنیم و شاهد تغییرات بزرگی در ساختار ظاهری نسل جدید باشیم! طبق گفته Zoomit این دو گوشی اولین مدل‌هایی از آیفون هستند که بریدگی نداشته و به‌جای آن حفره‌ای کپسولی به‌کار رفته است؛ شرکت کوپرتینویی هنوز روشی مناسب برای انتقال دوربین و حسگرهای فیس ID به زیر نمایشگر پیدا نکرده است، در همین راستا جایگزینی بریدگی نمایشگر با حفره منطقی‌ترین کار ممکن بود.
جالب است بدانید که اندازه این حفره‌ی مستطیلی شکل ثابت نیست و اندازه آن با توجه به اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌هایی که دریافت می‌شود مدام در حال تغییر است؛ یک ویژگی بسیار جالب و هوشمندانه‌ که شبیه به نوار وضعیت می‌باشد.
برای مثال هنگام پخش موسیقی، Dynamic Island گسترش می‌یابد و یا هنگام استفاده از سیستم پرداخت اپل، این قابلیت به شکل یک مربع درآمده و با سیستم تأیید فیس آیدی هماهنگ می‌گردد؛ همچنین زمانی که در حال تماس هستید به شکل یک مستطیل عریض درمی‌آید و دسترسی سریع به گزینه‌های مدیریت تماس را برای کاربر امکان‌پذیر می‌نماید.
اپل از سال ۲۰۲۰ تولید آیفون‌هایی با لبه‌ی تخت را شروع کرد و تا سال ۲۰۲۲ نیز تولید خود را با همین سبک طراحی ادامه داد. در آیفون‌های نسل جدید تغییر خیلی زیادی در ابعاد گوشی‌ها مشاهده نمی‌شود.

آیفون‌های جذاب نسل جدید پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای دارند و از فریم فولادی استفاده می‌کنند درست مثل گوشی‌های چند سال اخیر. اپل با عرضه رنگ‌های چشم‌نواز در گوشی‌های رده‌بالای آیفون توجه بسیاری از طرفداران محصولات اپل را به خود جلب کرده است. رنگ جدید ارغوانی جذابیت فوق‌العاده‌ای به آیفون‌های پرو می‌بخشد که چشم برداشتن از آن اصلاً کار راحتی نیست!!! آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس علاوه‌بر ارغوانی، در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی نیز عرضه می‌شوند.
اپل در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس برای محافظت از صفحه‌نمایش از نوعی شیشه‌ی محافظ جدید با نام سرامیک شیلد استفاده کرد؛ آیفون‌های پرو نسل جدید نیز مجهز به این شیشه‌ی محافظ هستند. براساس گفته‌ی اپل، سرامیک شیلد مقاومتی بالاتر از تمامی شیشه‌های محافظ در سایر گوشی‌ها دارد. اپل همچنین می‌گوید سرامیک شیلد در برابر خراش برداشتن مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و مشکلی برای مشاهده‌ی محتوای بصری صفحه‌نمایش ایجاد نمی‌کند.
ابعاد نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت ‌به گوشی‌های سال ۲۰۲۱ تغییری نداشته، اما به خاطرکاهش حاشیه‌ها، نمایشگر آیفون‌های جدید در نگاه اول بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به ترتیب دارای نمایشگر۶.۱ اینچ و ۷.۶ اینچ هستند.
آیفون‌های نسل جدید همانند نسل قبل نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارند. اما ویژگی شاخص آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس، پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن است؛ این اولین باری است که اپل در گوشی‌های آیفون به سراغ این قابلیت می‌رود. در حالت همیشه‌روشن، نرخ نوسازی نمایشگر به یک هرتز کاهش می‌یابد تا انرژی زیادی از باتری گرفته نشود.
نمایشگر همیشه‌روشن صفحه‌ی قفل جدید را‌ بسیار پرکاربردتر نموده است. در این حالت اطلاعاتی مثل زمان، ویجت‌ها و Live Activities را می‌توانید سریعاً مشاهده کنید. دیگر ویژگی برجسته نمایشگر آیفون‌های پرو نسل جدید حداکثر روشنایی آن است که در محیطهای روباز و بسیار پرنور به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد؛ رقمی که تاکنون در دنیای موبایل بی‌سابقه بوده است.
با توجه به آنچه که Zoomit گفته است آیفون‌های نسل جدید به‌ صورت پیش‌فرض دارای سیستم‌عامل iOS 16 می‌باشند و پیشرفت‌هایی نظیر فراهم‌سازی امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل و ویژگی‌های جذاب دیگری را به همراه دارد. آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس با iOS 15 عرضه شدند.

تفاوت‌های سخت‌افزاری آیفون‌های ۱۴ و ۱۳

در بازار تراشه‌های موبایلی اپل در رده اول قرار دارد. در خانواده‌ی آیفون ۱۳پردازنده‌ی پنج نانومتری A15 استفاده شد که حتی همین حالا هم رقیب هم‌سطحی در دنیای اندروید ندارد، بااین‌وجود اپل سعی دارد ازطریق پردازنده‌ی جدید A16 تفاوت‌های بیشتری را رونمایی کند. این تراشه تمام تمرکز خود را بر روی بهره‌وری مصرف انرژی، بهبود نمایشگر و دوربین قرار داده است.
واحد CPU پردازنده‌ی A16 ، دارای ۶ هسته می‌باشد: دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف. طبق گفته شرکت اپل هسته‌های پرقدرت ۲۰ درصد انرژی کمتری را نسبت ‌به نسل قبل مصرف می‌کنند و تا ۴۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌های رقیب است و پردازش تسک‌های سنگین را به‌راحتی می‌دهد.
این تراشه قدرت خود را از واحد پردازش گرافیکی ۵ هسته‌ای دارد و با افزایش ۵۰ درصدی پهنای باند حافظه همراه است؛ موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای A16 با بهبود ناچیز ۵.۷ درصدی در مقایسه‌ با نسل قبل، قابلیت انجام ۱۷ تریلیون عملیات‌ بر ثانیه را به دنبال دارد.
آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌لطف حضور پردازنده‌ی A16 با اختلاف پرقدرت‌ترین گوشی‌های هوشمند تاریخ می‌باشند.
اپل در رابطه با ظرفیت باتری در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، ادعا دارد یک بار شارژ برای یک روز کافی خواهد بود.
پنل پشتی آیفو‌ن ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس مثل نسل قبل میزبان جزیره‌ای شامل سه دوربین با فرم مثلثی است. ضخامت جزیره‌ی دوربین به دلیل استفاده از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی افزایش پیدا کرده است.
به جرأت می‌توان گفت آیفون‌های پرو نسل جدید،‌ توانمندترین آیفون‌های تاریخ در حوزه‌ی تصویربرداری‌ هستند. گوشی‌های آیفون در این نسل برای اولین بار حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی را تجربه کرده اند. این حسگر از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها پشتیبانی می‌کند و در اکثر سناریوها تصویر ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد.
دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس مجهز به لنز عریض ۲۴ میلی‌متری f/1.8 و حسگری با پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری است که از نسل دوم سیستم لرزش‌گیر Sensor-Shift بهره‌مند می‌باشد. در آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری و حسگری با پیکسل‌های ۹.۱ میکرومتری استفاده می‌شد. حسگر ۴۸ مگاپیکسلی آیفون‌های نسل جدید با ترکیب هر چهار پیکسل مجاور قادر به ایجاد پیکسل بزرگ‌تری به ابعاد ۲.۴۴ خواهد بود. این حسگر نور زیادی جذب می‌کند و در‌نهایت تصویری با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.
طبق ادعای کمپانی اپل، آیفو‌ن ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌لطف بهره‌مندی از Photonic Engine، عکاسی محاسباتی را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌نمایند. با وجود این موتور، تمامی دوربین‌های پنل پشتی در محیط‌هایی که دارای نور متوسط تا کم هستند عملکرد بهتری خواهند داشت؛ Photonic Engine برای ارائه‌ی قابلیت‌های منحصربه‌فردش، زودتر از قبل Deep Fusion را درگیر پردازش تصویر می‌کند تا کیفیت نهایی تصویر را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
اپل مدعی شده که با این فناوری، در نسل جدید دوربین فوق عریض آیفون‌های پرو را بهبود بخشیده است. در محیط‌های کم‌نور کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین‌های فرعی تا ۲ برابر و کیفیت عکس‌های دوربین اصلی هم تا ۳ برابر بهبود می‌یابند. دوربین سلفی دارای لنزی با دیافراگم f/1.9 است که در محیط‌های کم‌نور تا دو برابر بهتر از نسل قبل عمل می‌کند.
در آخرین نسل گوشی‌های پرومکس آیفون، سنسورهای ارتقا داده شده فراموش نشود. اپل برای اولین بار، از سیستم تشخیص تصادف و سیستم ارتباط ماهواره‌ای استفاده کرده است. ایسل‌مگ در مقاله‌ای به این مورد اشاره کرده است؛ این سنسورها می‌توانند وجود یک تصادف را تشخیص دهند. در کنار گزینه‌ی EMERGENCY SOS دستگاه، این سنسورهای ارتقا داده شده از قابلیت‌های مربوط به بالا بردن امنیت جانی کاربران این شرکت می‌باشد. به لطف این ویژگی، یک گوشی می‌تواند تصادف شدید را تشخیص دهد و حتی با پلیس و نیروهای امداد و نجات تماس برقرار کند. این سیستم تشخیص تصادف از حسگرهای متعددی نظیر بارومتر استفاده می‌کند؛ سیستم ارتباط ماهواره‌ای نیز به کاربران امکان می‌دهد در جاهایی که شبکه‌ی سلولار دردسترس نیست، با سرویس‌های اضطراری ارتباط برقرار نمایند.
از لحاظ قیمتی لازم است بدانید که قیمت آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت‌ به نسل قبل تغییر نکرده است.

درباره

ارسال نظر

با تیک زدن این دکمه شما قوانین و مقررات و حریم خصوصی را پذیرفته اید.